본문 바로가기

EduTech (에듀테크)/IT 뉴스

[해외IT트렌드] 재택근무 초보자들을 위한 4가지 팁


[Article Link]

[Article Summary]
  •  The biggest challenge that comes with remote working is distractions. You must have a plan. As the saying goes, “If you fail to plan, you plan to fail.” Keeping that in mind. 
    1.     Create an Hourly Schedule
    2.     Find a Comfortable Workspace

    If you’re most comfortable in an office setting, design a little home office and get your work done there. But if you’re more comfortable in a relaxed setting, feel free to do something else.
    3.     Take Frequent Breaks
    Breaks are not the enemy. In terms of productivity, breaks are actually a necessity.
    4.     Set Boundaries and Rules
    Clearly set boundaries ahead of time and let people know that you’re unavailable during the workday.
  • 재택근무에서 가장 힘든 점은 주의력이 흐트러진다는 것이다. "만약 계획을 세우는데 실패한다면, 당신은 실패하기위해 계획을 세우는 것이다"라는 말이 있듯이 반드시 계획을 세워야 한다. 
    1. 시간단위의 계획을 새워라
    2. 일하기 편한 장소를 찾아라
    사무실과 같은 분위기가 편하다면 집에 작은 사무실을 꾸미고 일하라. 그러나 좀더 편안한 환경이 좋다면 그렇게 해도 전혀 상관이 없다.
    3. 자주 쉬어라 
    쉬는 시간은 우리의 적이 아니다. 생산성의 관점에서 봤을 때, 쉬는 시간은 반드시 필요하다
    4. 일하는 시간의 범위와 원칙을 정하라
    일하는 시간의 범위를 미리 정하고 사람들에게 그시간은 일하는 시간이기 때문에 불가능하다고 이야기하라.