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EduTech (에듀테크)/IT 뉴스

[해외IT트렌드] 통신사들이 AI시장에 뛰어들다




[Article Link]

[Article Summary]
  • Telecom companies are setting up divisions dedicated for  future businesses AI. SK Telecom recently established an AI business unit directly under the management of its CEO. SK Telecom released a voice-recognizing digital assistant service called NUGU. KT also established a new AI Tech Center. Its goal is to develop a profitable AI business model and launch services soon. GiGA Genie has integrated the conventional voice-recognizing digital assistant with the IPTV platform. LG Uplus launched its AI services business unit earlier than its two competitors. The unit has some 80 employees in three sectors ― services, platforms and devices.
    Banks are also pushing to introduce AI-based technologies for sustainable business growth. Shinhan Bank launched its RA mobile asset management service, dubbed M-Folio, last November. Woori Bank has released a voice-recognizing smart banking service named SORi.
  • 통신사들이 미래 산업인 AI를 위해 전용부서를 신설하고 있다. SK Telecom은 최근에 CEO직속의 AI부서를 신설하였다. SK Telecom은 음성인식 디지털 시스템 NUGU를 런칭하였다. KT 또한 AI 센터를 신설하고 수익을 내는 것을 목표로 삼고 있다. GiGA 지니는 전통적인 음성인식 디지털 시스템으로 IPTV 플랫폼에 적용되어 있다. LG Uplus는 다른 두 경쟁자보다 더 먼저 AI 사업 부서를 런칭하였는데 서비스, 플랫폼, 단말기 세개의 부서로 나뉘어 80명정도의 직원이 일하고 있다. 
    은행들도 계속되는 사업성장을 위해 AI 기반의 기술을 소개하고 있다. 신한은행은 M-Folio라는 RA 모바일 관리 서비스를 작년 11월에 런칭하였다. 우리은행은 음성인식 스마트 뱅킹 서비스 SORi를 런칭하였다.
[VOCA]
  • RA ; adviser service which is useful for venture capitalists as their advice is based on investment patterns and solid information, not on expectations of humans