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[해외 IT트랜드] SEO최적화: 웹사이트를 검색엔진에 최적화 하기 위한 4단계



기사(링크): SEO최적화: 웹사이트를 검색엔진에 최적화 하기 위한 4단계


웹사이트 최적화는 한번에 모두 끝낼 수 있는 것이 아니라 유지보수와 지속적인 관리 및 테스트가 필요한 작업이다.


첫번째 단계: 시장을 분석하라

이 질문으로 시작하라: 당신이 검색엔진에 당신의 회사 사이트를 찾고자 한다면 무엇을 키워드로 입력하시겠습니까?


두번째 단계: 키워드 연구와 개발

- 키워드 분석: 키워드와 구문, 복수 단수형, 그리고 오타의 우선순위를 정하라.

- 순위 평가에 기준을 두어라: 지금 어느정도에 위치에 있는지 앞으로는 어떻게 구체적으로 순위를 올려나갈 것인지 이해하는 것이 필요하다.

- 목표와 목적: 추상적인 목표부터 구체적인 목표 순으로 목표들을 구체화 하고 수치를 설정 해야겠지만 제품과 서비스와 매출을 향상시키기 위해 반드시 특정한 웹페이지들을 향상 시켜야 한다.


세번째 단계: 컨텐츠 최적화와 제출

페이지 제목을 만들고 메타 태그도 만들라. 전략적인 검색 단어나 구를 페이지에 위치시켜라.


네번째 단계: 지속적인 테스트와 측정





Article(Link): Your SEO Checklist: 4 Steps to Optimizing Your Website

The process of optimization is not a one-time process but requires maintenance, tuning, and continuous testing and monitoring.

Step 1: Target Market Business Analysis

Begin with this: What would you type into a search engine to find your business website or page?


Step 2: Keyword Research and Development

Keyword analysis. Prioritize keywords and phrases, plurals, singulars and misspellings.

Baseline ranking assessment. You need to understand where you are now in order to accurately assess your future rankings. 

Goals and Objectives.You may begin with top-level, aggregate numbers, but you must drill down into specific pages that can improve products, services, and business sales.


Step 3: Content Optimization and Submission

Create page titles. Create meta tags. Place strategic search phrases on pages.


Step 4: Continuous Testing and Measuring